The internet эссе. Сочинение (топик) на тему «Интернет» на английском языке

Modern life is easy and fun. We have all the amenities. We do not need to go to the movies, because we have big TVs at home. The children have cell phones with large displays. Modern technology is useful and convenient. In my opinion, Internet is the most comfortable thing. Computers are also an important invention, but Internet is better than any other type of information. Originally, Internet was a military experiment in the USA of 60-s. But soon it became clear that everyone in the world can use it.

Everybody knows that the Internet is a global computer network, which embraces hundreds of millions of users all over the world. The Internet has already entered our ordinary life. It"s hard to imagine our lives without Internet nowadays. It has become an important part of every person"s life. It is clear that the accurate number of users can be counted fairly approximately, nobody knows exactly how many people use the Internet today, because there are hundreds of millions of users and their number is growing.

Nowadays, no one can deny the importance of the Internet. Sitting in front of a computer, clicking a mouse, you can shop, download many interesting films, books, read news about subject which is interesting for you, play computer games with other players, chat and send mails to your friends. Internet has drastically changed everything. Since the time of Internet appearance, many other media sources became unnecessary. You can find the information you"re looking for in 5 seconds. It is very convenient for students, professionals, experts and all other people. From one side, it"s great to have everything right here online, from the other side, it"s a shame that people have stopped reading paper books and newspapers. Nowadays the most popular Internet service is e-mail. Most of the people use the network only for sending and receiving e-mail messages. They can do it either they are at home or in the internet clubs or at work. With the help of the internet people from different parts of the planet can communicate with each other and share information without leaving their home. It has become easier to meet like-minded people from all over the world and become friends with them.

There are many different Internet competitions for different subjects which give students the opportunity to participate even in international competitions. Thanks to the Internet, people can quickly sell, advertise and share knowledge, idea, and personal feelings. People enter the world of virtual reality to avoid everyday problems. In spite of all the good sides that Internet has, there are some drawbacks. First of all, they are viruses, which can be very dangerous for any computer. That"s why it"s good to have reliable anti-virus software installed. Other minus is the violent content. There is a lot of violence and cruelty online. People are suffering from inappropriate information on the Internet, because it is very hard to control information from the Internet. Although the Internet offers us large amount of information, its reliability is dubious because many untrue news stories can be posted and cause confusions to many people. It is very difficult for us to find out what websites are reliable and what are not. Also you can get blackmail or spam. I think that the Internet becomes a way of a person life and it is very harmful for our health. Many teenagers spend a long of time sitting at the computers and spoiling their eyes. I don"t mean that I am against the Internet, but it should have reasonable limits.





















Назад Вперёд

Внимание! Предварительный просмотр слайдов используется исключительно в ознакомительных целях и может не давать представления о всех возможностях презентации. Если вас заинтересовала данная работа, пожалуйста, загрузите полную версию.

Форма урока: Урок обобщение и систематизации знаний и умений.

Цель урока: создать условия дляразвития коммуникативных умений и навыков по теме с использованием технологии развития критического мышления.

Формировать УУД:

1. Регулятивные:

-) умение адекватно самостоятельно оценивать правильность выполнения действия и вносить необходимые коррективы в исполнение;

2. Познавательные:

-) формировать познавательные интересы за рамками урока и расширять представления обучаемых о роли Интернета в жизни людей;

-) умение работать с текстом и таблицей, с различными источниками информации;

-) произвольное и осознанное построение речевого высказывания на иностранном языке;

формировать познавательные интересы за рамками урока и расширять представления обучаемых о роли Интернета в жизни людей.

3. Коммуникативные:

-) умение организовывать и планировать учебное сотрудничество с преподавателем и сверстниками, определять цели и функции участников;

-) умение адекватно использовать речевые средства (иностранного языка) для решения коммуникативных задач (рассказ о роли интернета в жизни людей, его плюсах и минусах, высказывание своего мнения);

4. Личностные:

-) умение понимать причины успеха/ неуспеха учебной деятельности;

-) развитие учебно-познавательного интереса.

Планируемый результат:

-) Предметные:

Знать : необходимую для рассказа об интернете тематическую лексику; распознавать и употреблять новые ЛЕ

Уметь : рассказывать о плюсах и минусах интернета, с использованием информации из различных источников, изученного лексико-грамматического материала и с опорой на образец и высказывать свое мнение о проблеме, употреблять в речи, ранее изученные грамматические структуры

-) Метапредметные:

  • умение планировать и осуществлять работу в группах;

-) Личностные:

  • развитие познавательного интереса к учебному предмету.

Технические средства обучения:

  • Компьютер
  • Текст для аудирования на CD-диске
  • проекционное оборудование
  • лингафонный кабинет

Приложение 1. Презентация к уроку

Применяемые технологии:

  • мультимедийные технологии,
  • технологии развития критического мышления

I. Вводная часть урока

Приветствие. Постановка задач урока.

T: Good morning, students! I’m glad to see you. Take your seats, please.

T: Yesterday I got a flame by e-mail and came across (встретить, натолкнуться) a very important problem. Look at some slides of the presentation and try to define the problem of our lesson.

Слайд 1 Слайд 2

T: What is the problem of our lesson?

T: Look at slide 3 of the presentation and say what tasks we are going to do at the lesson.

(You are right. It’s OK. All right. May be. It’s your opinion.)

(Учащиеся просматривают слайды презентации и определяют тему, проблему и ход урока, опираясь на слайд 3 презентации, содержащий ключевые слова: to revise (исправлять, проверять), to learn, to read, to discuss, to listen, to do tasks, to write an essay)

T: You are right. The topic of our discussion is “The Internet in Our Life”. We are going to read and discuss the texts about the Internet and prepare to write an essay or an article on the topic. And to our aim we’ll return later. I want you to be brave. Speak out! (Высказывать, говорить громче) I hope you’ll enjoy the lesson!

II. Стадия “Вызов”.

T: At first I want you to work with the words. Look at slide № 4 and answer what words youexpect to use in our future work. Make the sentences with these words. (Учащиеся выполняют задание на слайде 4: читают слова и строят предположение, какие из них они встретят в дальнейшей работе на слайде, затем придумывают предложения с этими словами.) (Составляем список известной информации.)

Слайд 4 The expressions, which you expect to use in our future work

  • the greatest invention – величайшее изобретение
  • achievement of the mankind - достижение человечества
  • has changed the world – изменил мир
  • gives much information – дает много информации
  • to spend hours online – тратить часы на сайте
  • is dangerous – опасный
  • is a part of our life - часть нашей жизни
  • global network – глобальная сеть
  • sending and receiving e-mail messages – получение и отправка сообщений
  • use for reading news – использовать для чтения новостей
  • the commercial use – коммерческое пользование
  • work through the internet – работать по интернету
  • surf the Internet - путешествовать по интернету, бродить
  • gambling - азартная игра
  • computer addiction – компьютерная зависимость
  • it has no effective control – нет эффективного контроля

T: OK, Look at slide № 5 and work with the table “Know – Want – Havelearnt”:

Think of what you know about the Internet and fill in the first column of the table.

Слайд 5 Таблица “Знаю – Хочу знать – Узнал”

(Учащиеся работают с таблицей “З-Х-У” “Знаю – Хочу знать – Узнал”: самостоятельно заполняют первый столбик таблицы . Добавляем информацию на доску.)

T: Now I want you to talk about the Internet using the table of “thick” and “thin” questions. Work in pairs and then ask these questions each other.

(Обучаемые беседуют об Интернете и его роли в жизни людей, опираясь на таблицу “толстых” и “тонких” вопросов. Задают и фиксируют в письменном виде вопросы, на которые они хотели бы получить ответы. А затем устно спрашивают друг друга о проблемах интернета).

Слайд 6 Таблица толстых и тонких вопросов.

T: Think of what you want to know and fill in the second column of the table.

(По мере работы с текстом учащиеся заполняют колонку “ Хочу знать ” таблицы информацией об Интернете.)

III. Стадия осмысления.

T: You will listen to a text about the Internet and its role in our life. Then do some tasks. We are split into two groups. The first group fills in the gaps. The second group puts correctly jumbled words. Don’t remember to fill in the third column of the table “Know – Want – Learnt”. Let’s listen two times.

Слайд 13

(Учащиеся прослушивают текст о роли Интернета в нашей жизни, затем они выполняют задания и заполняют колонку “Узнал” таблицы).

Task 1. LISTENING GAP FILL

I think the Internet is the greatest _______________________. Think how it has changed the world. So much information is out there. _______________________ changed my life. I can chat with friends, download music, buy books and _______________________ I need for my homework. It took days or _______________________ any of these things before the Internet. I spend hours every day online. I think I _______________________ too long. I’m sure _______________________ computer screen all day isn’t good for my eyes. I think it’s also _______________________. I need to exercise a little more. The only thing I don’t like about the Internet _______________________ be dangerous. I don’t really _______________________ personal information online, especially on _______________________ sites like Facebook.

Task 2. UNJUMBLE THE WORDS

I think the Internet the ever greatest is invention. Think how it has changed the world. So much information is out there. life my changed totally has It. I can chat with friends, download music, buy books and get all the info I need for my homework. took It any do to weeks or days of these things before the Internet. I spend hours every day online. I long too little a spend I think. I’m sure a screen day at computer all staring isn’t good for my eyes. I think it’s also making me fat. I need to exercise a little more. The only thing don’t I Internet the about like is that it can be dangerous. I my putting like really don’t personal information online, especially on like networking Facebook sites social.

T: Let’s check your task. Compare with the tapescript.

THE TAPESCRIPT

I think the Internet is the greatest invention ever. Think how it has changed the world. So much information is out there. It has totally changed my life. I can chat with friends, download music, buy books and get all the info I need for my homework. It took days or weeks to do any of these things before the Internet. I spend hours every day online. I think I spend a little too long. I’m sure staring at a computer screen all day isn’t good is that it can be dangerous. I don’t really like putting my personal information online, especially on social networking sites like Facebook.

http:// listenaminute.com www

T: Now. Say me, please; what is aim of our lesson?

T: Read the text. While working with the text fill in column 3 of the table.

T: When you are sitting at the computer a lot, your eyes get tired. In order to be healthy we must make a pause in time. Look at the screen and do exercises for your eyes. Your eyes should follow the eyes of boy. Enjoy music.

Save your eyes. You needn’t use the Internet too much, because it hurts your eyes.

Close your eyes tight. (4 sec)

Open your eyes widely. (4 sec) 5-6 times

Internet and Modern Life

TheInternetis a part of our ordinary life. Everybody knows that the Internet is a global computer network, which embraces hundreds of millions of users all over the world and helps us to communicate with each other in our ordinary life.

The history of Internet began in the United States in 1969. It was a military experiment, designed to help to survive during a nuclear war.

Nowadays most of the people use the network only for sending and receiving e-mail messages, people who do not have e - mail are seen as old - fashioned. We use the internet for reading news, available on some dedicated news servers, telnet, and FTP server and for getting necessary information.

In many countries the Internet could provide businessmen with its own reliable system of telecommunications. The commercial use of the network is constantly increasing. Now you can work through the Internet, gambling and playing through the net.

However, there are some problems. The most important problem is security. When you send an e-mail, your message can travel through many different networks and computers.

There is no effective control in the Internet, because a huge amount of information circulating through the net.

Thieves and hackers may gain access to personal information. Additionally there is an endless amount of violent and sexually explicit sites.

Besides that anyone who surfs the Internet for long periods is clinically ill and needs medical treatment.

Thus there are some pros and cons. But no doubt the Internet is a great achievement of mankind.

IV. Стадия рефлексии. Then make up a few sentences on the topic of our lesson. Приём “Кластер”

(Учащиеся совместно с учителем составляют общий кластер на доске: отвечают на вопросы учителя, опираясь на таблицу “З-Х-У” и таблицу “толстых” и “тонких” вопросов, и заполняют ячейки схемы по теме).

T: Your time is up. Let’s work together. Answer my questions and fill the cluster.

  1. What are we going to talk about?
  2. When we begin to talk about the Internet the first thing is a global computer network. What is it connected with?
  3. What does the Internet help people with?
  4. How does it extend the limits of communication?
  5. What do people learn with the help of the Internet?
  6. Why do people enjoy the Internet?
  7. But some people think that the Internet is a problem. Why do they think so?
  8. What negative influence do social networks have?
  9. What conclusion can you draw?

T: Compare with the benchmark.

T: We have been very active today and have done lots of work. Can we use this cluster and speak about the Internet? Divide into two groups. Your task is to speak about its positive (one group) and negative (the other group) points.

(Осмысление полученных знаний. Учащиеся работают в двух группах: опираясь на составленный кластер, одна группа раскрывает положительные стороны Интернета, а вторая рассказывает о его отрицательном влиянии на людей. Аргументируя собственную позицию с помощью слайда презентации, сравнить групповые кластеры с эталоном. Один из группы объясняет кластер.)

T: In conclusion we should first sum up the topic and then express our own opinion. Which of the opinions is close to your own? Use the on slide 18of the presentation.

(Опираясь на фразы слайда 7, аргументируют собственную позицию).

V. Заключительная часть урока.

T: I’d like to thank you for your work. At the beginning of the lesson you put the tasks for yourself. Have you achieved these tasks? Fill in this table please and see what marks you have today.

T: What do you think of our lesson and your work?

(Учащиеся подводят итоги урока, оценивают свою работу на уроке, высказывают своё мнение о достижении цели урока и заполняют таблицу “рейтинговая ведомость студента”).

VI. Домашнее задание.

T: Write an essay:”Some people believe that the Internet is a great pleasure, while others are sure it is a big problem.” Or write an article in an Internet – journal on the topic. “How to use the Internet safely” .What is your opinion?

(Учащиеся записывают домашнее задание)

T: Express their attitude to the lesson using emoticons

Приложение 11. Sheet 8

T: Goodbye for now! See you again!

Какую же роль играет интернет в жизни человека ? Интернет распахнул свои виртуальные двери для нас во второй половине прошлого века. Он просто ворвался, разделив жизнь общества на реальную и виртуальную.

В повседневной жизни интернет используется как для поиска информации, так и для общения и развлечения. Что же такое интернет для молодежи? Это прежде всего свобода.

Свобода выбора, свобода общения, свобода открыто высказать свое мнение, свобода в выборе развлечений, и очень часто интернет в жизни молодежи является основным источником информации, особенно для студентов, что, несомненно, делает жизнь более комфортной и насыщенной.

Более половины молодых людей (возраст от 18до 35 лет) захвачены интернетом, и они не представляют, как может быть иначе, как можно жить без ежедневного посещения социальных сетей, лент новостей, узнавая новости буквально в ту же минуту, игровых и развлекательных сайтов.

Интернет это часть нашей жизни и с этим уже не поспоришь и его роль в жизни не только отдельного человека, но и общества в целом только возрастает. Иногда можно слышать, что интернет это иллюзия жизни! Несомненно, в этом есть доля истины. Но ведь это красивая иллюзия! И с этим не поспоришь.

Наравне с этим все большее распространение получает мнение, что интернет - это школа жизни, конечно, имея в виду, что это школа жизни в первую очередь для подрастающего поколения. Но, как и у всякой школы, здесь есть положительные и отрицательные стороны.

На первый вопрос можно сразу ответить: ДА РЕАЛЬНА!

Другой вопрос КАК И СКОЛЬКО?

В этом разделе будут рассмотрены разные возможности реального заработка. Но, там где деньги, там обязательно появятся и мошенники! Интернет не исколючение. Поэтому в этом же разделе создана специальная страничка - Сайты - мошенники. Здесь можно будет оставлять информацию о разных случаях мошенничества, с которыми сталкивались пользователи. Показаны разные виды мошенничества, с которыми автор сталкивался сам или сообщили другие пользователи Сети.

В современной жизни никак не обойтись без Астрологии и гороскопов .

Наиболее популярным, конечно, является сервис e-mail рассылок Smartresponder.ru

Это веб-сервис для организации массовой персонализированной рассылки для своих клиентов и подписчиков.

Just a century ago we didn’t even know about computers and the Internet. But today we take them for granted and can’t imagine our life without these inventions. I think that the Internet (or WorldWideWeb) is the greatest invention ever and it has made a significant impact on our lives.

Nowadays the Internet is affordable almost for anyone and it connects people all around the world. You can stay in touch with your friends, relatives and colleagues. Our modern life will stop without the net because it helps to make on-line business transactions, manage our bank accounts, pay our gas or electricity bills and send important e-mails, for example.

The Internet is the largest source of information. There are millions of Internet sites storing plenty of useful data about everything: science, history, psychology, sports, fashion, music, cooking and many other subjects. We can also download our favorite movies or songs, listen to radio channels or play games. Learning or practicing foreign languages is possible with the Internet too.

The Internet saves our time and money. We can do on-line shopping choosing the desirable thing at the best price. And then we just click “Order the delivery”. By the way, we can also sell various things in the net. We often don’t need to go to the library: surfing the net can easily help us to find and open the book we need. Buying stamps and envelopes isn’t required if you’re going to send an e-mail. It takes just a few seconds to send an instant message by e-mail.

The Internet helps shy people or those with low-esteem to find each other on dating sites. On-line chatting through social networking websites is more comfortable for Internet users with the lack of social skills.

I am sure that the Internet has changed our life for the better. There is only one disadvantage about it: some people become rather addicted to it and spend all days long surfing the net, on-line dating or playing games. Over-using the net can be dangerous because new technology victims start neglecting their families, friends, work and real hobbies.

Перевод

Всего лишь одно столетие назад мы даже не знали о компьютерах и интернете. Но сегодня мы считаем их само собой разумеющимися и не можем представить свою жизнь без этих изобретений. Я считаю интернет (или Всемирную паутину) величайшим изобретением всех времен, и он оказал существенное влияние на наши жизни.

В наши дни интернет может себе позволить практически каждый, и он соединяет людей по всему миру. Вы можете оставаться на связи со своими друзьями, родственниками и коллегами. Современная жизнь остановится без интернета, поскольку он помогает совершать торговые сделки онлайн, управлять нашими банковскими счетами, оплачивать счета за газ или электричество и посылать электронные сообщения, к примеру.

Интернет является крупнейшим источником информации. Существует миллионы интернет-сайтов, содержащих море полезных данных обо всем: науке, истории, психологии, спорте, моде, музыке, кулинарии и многих других областях. Мы также можем загружать любимые фильмы или песни, слушать радиостанции или играть в игры. Изучение или практика иностранных языков тоже возможны в интернете.

Интернет экономит наше время и деньги. Мы можем совершать онлайн покупки, выбрав желаемую вещь по лучшей цене. И затем просто нажать «Заказать доставку». Между прочим, мы также можем продавать различные вещи в сети. Нам часто не нужно даже отправляться в библиотеку: поиск в интернете легко поможет нам отыскать и открыть необходимую книгу. Покупка марок и конвертов не требуется, если вам нужно отправить электронное общение. Потребуется лишь несколько секунд для того, чтобы мгновенно отправить письмо по электронной почте.

Интернет помогает стеснительным людям или тем, у кого низкая самооценка, находить друг друга на сайтах знакомств. Беседы онлайн при помощи социальных сетей более удобны для интернет-пользователей, страдающих от недостатка навыков общения.

Я уверен, что интернет изменил нашу жизнь к лучшему. Есть лишь один недостаток в этом: некоторые люди становятся довольно зависимыми от него и проводят дни напролет, блуждая по интернету, просиживая на сайтах знакомств или развлекаясь играми. Чрезмерное пользование интернетом может стать опасным, потому что жертвы новых технологий начинают пренебрегать своими семьями, друзьями, работой и реальными увлечениями.

Если Вам понравилось — поделитесь с друзьями :

Присоединяйтесь к нам в Facebook !

Смотрите также:

Самое необходимое из теории языка:

Предлагаем пройти тесты онлайн:

Текст простой, вникни. Все легко. Перевод внизу.

Millions of people around the world use Internet every day.

I have the internet at home and enjoy looking for useful information for me.

Internet is very useful, because it is a huge base of data and knowledge, where you can find any thing you want from movies and music of interest to the vast number of books, newspapers and magazines.

Internet helps to learn lots (или a lot). (можно по-другому: Internet helps studing.)

To find more information, download the required essay, watch video about some books which you have already read, everything can be done through the Internet.

Email is one of the advantages of the Internet.

This online service is cheaper than regular mail, and it works much faster.

You never lose touch with loved ones, wherever they are using such mean of communicatoin.

I have a personal e-mail and have an oppotunity to chat with my friends from other cities and countries.

Nowadays there are very different popular social networks where communication with your friends and relatives also is not difficult.

Today there are many different Internet - competitions for different subjects which give students the opportunity to participate even in international competitions.

On the other hand I think that the Internet becomes a way of a person life and it is very harmful for our health. Many teenagers spend a long of time sitting at the computers and spoiling theirselfves eyes. I don"t mean that I am against the Internet, but it should have reasonable limits.

Миллионы людей по всему миру используют интернет каждый день.
У меня есть интернет дома и я с удовольствием ищу полезную информацию для меня.
Интернет очень полезен, потому что это огромная база данных и знаний, где вы можете найти любую вещь, которую вы хотите - от фильмов и музыки, которая вам интересна, огромное количество книг, газет и журналов.
Интернет помогает узнать много. (можно по-другому: интернет помогает учиться)
Чтобы получить дополнительную информацию, скачать необходимые эссе, посмотреть видео о некоторых книгах, которые вы уже прочитали, все это можно сделать через интернет.
Электронная почта является одним из преимуществ интернета.
Этот сервис онлайн дешевле, чем обычная почта, и она работает намного быстрее.
У меня есть личный адрес электронной почты, так что я имею возможность общаться со своими друзьями из других городов и стран.

В настоящее время существует очень разных популярных социальных сетей, где связаться с друзьями и родственниками также не сложно. Сегодня существует много различных соревнований и конкурсов в интернете по различным предметам, которые дают студентам возможность принять участие даже в международных конкурсах.

С другой стороны, я думаю, что интернет становится образом жизни человека, и это очень вредно для нашего здоровья. Многие подростки проводят много времени, сидя за компьютерами и портят зрение. Я не хочу сказать, что я против интернета, но его использование должно иметь разумные пределы.



Доверенности